25 Aralık 2012 Salı

devamı 2


1)Çok fazla kelime öğrenmeliydim çünkü çok kelime bilen adam hertürlü derdini anlatabilirdi. Mesela "ben var okula gitmek " dediğimizde nasıl herkes anlıyorsa bence bu ingilizcede de böyleydi lakin tek bir kelimeyi bilmemek nedeniyle koca bir cümleyi anlayamayabilirdiniz .

2)Yurtdışına çıkmalıydım , çünkü yurtdışına çıkanlar çok kısa sürede yabancı dil öğrenebiliyordu. Fakat baktım ki yurtdışına çıkacak imkanım yok , düşündüm yurtdışını ingilizce öğrenmek için önemli kılan ne?
-Alıcılarınız sürekli ingilizce kaynaktan besleniyor.Tv , sokaktaki insan ,esnaf, radyo... Hallederim dedim ve hallettim. Evime uydu alıcısı aldım ve yabancı kanallar izlemeye başladım dil için Özellikle haberler çok etkili oluyordu. Hazırlık sınıfında olduğum için etrafımda çok fazla insan ingilizce öğrenmek için uğraşıyordu ve Türkiye gibi bir yerde pratik yapma fırsatları yoktu, onlara bir pratik yapma fırsatı verirken aynı zamanda kendime de vermiş oluyordum ve kuzenim , ağabeyim ve sınıfımdan ingilizcesi iyi düzeyde olan birçok arkadaşlarımla ingilizce konuşuyordum .Gsm operatörünün , tarife içi bonus dakikalarını da doya doya konuşacak fırsatımız oluyordu. Ayrıca , herhangi bir zamanda kendini yanlız hissetmiyor ve ayrıca zamanını güzel değerlendirmiş oluyordun.sen ingilizce konuşma pratiğini yaparken , sana değişik bakan ; sokaktaki , tren ya da vapurdaki insanlardan çekinmemelisin ki  bu senin kişisel gelişimine de katkı sağlayacak .Özgüven gelişimi için insanları takmamayı öğrenmek çok büyük bir adımdır emin ol.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder